Η πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής των βραβείων, Μαρίνα Καραστεργίου, μας μίλησε για την εξέλιξη των Marketing Excellence Awards από το 2007 έως σήμερα, τη «μεταμόρφωση» του marketing στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια και το βαθμό στον οποίο οι ελληνικές επιχειρήσεις επενδύουν σε αυτό.
Φέτος συμπληρώθηκαν δέκα χρόνια από την πρώτη διοργάνωση των Marketing Excellence Awards. Τι άλλαξε μέσα σε αυτά τα δέκα χρόνια στο χώρο του marketing στην Ελλάδα;
Το marketing και στην Ελλάδα βρίσκεται τα τελευταία χρόνια σε έναν διαρκή μετασχηματισμό. Κύριες δυνάμεις αυτής της μεταμόρφωσης είναι η τεχνολογία, η δύναμη του Internet, η ψηφιοποίηση, οι υπηρεσίες mobile, η έκρηξη των δεδομένων και των πληροφοριών, αλλά και η κρίση. Όλα αυτά μαζί άλλαξαν δομικά τη συμπεριφορά των πολιτών, των καταναλωτών αλλά και των οργανισμών. Οι εταιρείες πλέον αγωνίζονται για να κερδίσουν την προσοχή μας, σε ένα περιβάλλον όπου τα κανάλια επικοινωνίας έχουν πολλαπλασιαστεί, ενώ ταυτόχρονα έχει κατακερματιστεί η δύναμή τους. Σταδιακά, ολοένα και περισσότεροι πόροι μεταφέρονται από τις παραδοσιακές μορφές marketing στη δημιουργία υψηλής ποιότητας content διαφορετικών μορφών. Οι Έλληνες marketers, έχοντας αντιληφθεί τη σπουδαιότητα και την αποτελεσματικότητα του Content Marketing, επενδύουν στον τομέα αυτό πάνω από το 25% του ετησίου budget τους. Το ενδιαφέρον και χρήσιμο περιεχόμενο αποτελεί έναν από τους τρεις λόγους που οι άνθρωποι παρακολουθούν και ακολουθούν τις μάρκες στα social media. Επίσης, για πρώτη φορά στην ιστορία έχουν την ευκαιρία να μετρήσουν τα πάντα ή σχεδόν τα πάντα, οπότε τους είναι πλέον πολύ πιο εύκολο να αξιοποιήσουν τα συνεχώς περισσότερα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους. Τέλος, έχουν «θυμηθεί» τη σημασία και τη δύναμη του branding, που μέσα στην κρίση φαίνεται να το είχαν βάλει σε δεύτερη προτεραιότητα.
Στη φετινή επετειακή διοργάνωση των βραβείων είδαμε αρκετές αλλαγές. Ποιες ήταν αυτές και ποιοι ήταν οι λόγοι που σας ώθησαν σε αυτό;
Όντως προχωρήσαμε σε αρκετές αλλαγές και καινοτομίες, οι κυριότερες των οποίων είναι:
Οι κύριοι λόγοι για όλες τις αλλαγές ήταν η ανάγκη ανανέωσης των κατηγοριών, και ο εκσυγχρονισμός του θεσμού μέσα και από τη χρήση της τεχνολογίας. Όλα αυτά για να παρακολουθήσουμε τις εξελίξεις ή και να τις εκμεταλλευτούμε για την προσέλκυση περισσότερων marketers να συμμετάσχουν, αξιολογητών για να βαθμολογήσουν και συμμετεχόντων στην τελετή απονομής. Με λίγα λόγια, τα 10 χρόνια ήταν η αφορμή για να φέρουμε το θεσμό στην επόμενη μέρα. Η προσπάθεια απέδωσε, όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα. Είχαμε αύξηση των συμμετοχών κατά 35% και μεγιστοποίηση της αξιοπιστίας των αποτελεσμάτων, των αποτελεσμάτων, γιατί για πρώτη φορά το 100% των αξιολογητών βαθμολόγησε το 100% των έργων που τους ανατέθηκε. Τέλος, η συμμετοχή στην τελετή απονομής ήταν αξιοσημείωτη και αυξημένη κατά 20%. Όλα αυτά μας δίνουν ιδιαίτερη ικανοποίηση και δύναμη για τα επόμενα βραβεία.
Τι πιστεύετε ότι θα βοηθούσε τις επιχειρήσεις να ανταποκριθούν καλύτερα στις σημερινές προκλήσεις και στις στρατηγικές marketing;
Βάσει των ευρημάτων του Marketing Barometer 2016 του ΕΙΜ, που μεταξύ άλλων διερευνά και τις διαχρονικές στάσεις και τις συμπεριφορές των στελεχών Μάρκετινγκ, αποδεικνύεται ότι εξακολουθούν να έχουν κυρίως ευθύνη για την επικοινωνία και το Branding. Αυτό που ζητούν είναι μεγαλύτερος προϋπολογισμός Μάρκετινγκ, περισσότερη ευελιξία στην καθημερινή εργασία τους και στην ανάπτυξη και υλοποίηση των πλάνων τους και εκπαίδευση σε ψηφιακά Μέσα, για να μπορούν να είναι πιο αποτελεσματικά.
Οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν αντιληφθεί τι σημαίνει πραγματικά ο όρος marketing;
Φυσικά και το έχουν αντιληφθεί. Το ερώτημα είναι αν και κατά πόσο επενδύουν σε αυτό όσο πρέπει, ή αν έχουν δώσει στον οργανισμό τους το ρόλο που του αναλογεί, ως μιας κρίσιμης και ζωτικής σημασίας πηγής δημιουργίας αξιών στην επιχείρησή τους. Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι πως το marketing έχει οπισθοχωρήσει σε σχέση με άλλες λειτουργίες της επιχείρησης. Με την κρίση πολλά πράγματα «κουνήθηκαν» και το marketing ήταν ένα από αυτά. Η αλλαγή αυτού είναι και μια από τις βασικές μας φιλοδοξίες στο ΕΙΜ. Τα Marketing Excellence Awards είναι ένας από τους πυλώνες της στρατηγικής μας, για να βοηθήσουμε να ξανακερδίσει το marketing το ρόλο του στην ελληνική επιχείρηση, με την ανάδειξη και την προβολή της τόσο σημαντικής και αξιόλογης δουλειάς που γίνεται.
Ποιες είναι οι φιλοδοξίες σας για τις επόμενες διοργανώσεις των Marketing Excellence Awards;
Τα Marketing Excellence Awards είναι ο κορυφαίος θεσμός του Marketing στη χώρα μας και δημιουργήθηκε και αναπτύσσεται για να αναδείξει όχι μόνο τα κορυφαία προγράμματα που πραγματοποιήθηκαν μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο, αλλά και για να αναδείξει τους πραγματικούς πρωταγωνιστές, τους ανθρώπους του Μάρκετινγκ, που δουλεύουν με επιμονή και με προσήλωση στους στόχους τους, ανεξαρτήτως δυσκολιών που αντιμετωπίζουν και συμβάλλουν στην ανάπτυξη των μαρκών των επιχειρήσεων και της ελληνικής οικονομίας. Πέραν αυτού, ο θεσμός είναι εδώ για να αναδείξει το γεγονός ότι η σωστή συνεργασία προάγει την ανάπτυξη και αποτελεί προϋπόθεση γι’ αυτήν. Το Ελληνικό Μάρκετινγκ βρίσκεται ψηλά, το αποδεικνύει καθημερινά, και εμείς, στο Ελληνικό Ινστιτούτο Μάρκετινγκ, έχουμε υποχρέωση να το αναδεικνύουμε όσο μπορούμε.
Αυτό ήταν και θα είναι η μόνη μας φιλοδοξία από την αρχή και για όλες τις επόμενες διοργανώσεις.
Author: ΜΑΡΙΑ ΓΚΟΥΡΤΣΙΛΙΔΟΥ